
Kako djeca uče (nauka i o naukama)?
Istraživanja su u posljednjih pedeset godina iz korijena promijenili način na koji učitelji i naučnici razumiju kognitivne sposobnosti mlađe djece. Sada je uopšte prihvaćeno mišljenje da djeca predškolske dobi imaju dobro razvijene unutrašnje teorije o prirodnom i društvenom svijetu te da su čak i u vrlo ranoj dobi sposobni donositi kompleksne i naučne zaključke. Najvažnije od svega je činjenica da su djeca vrlo aktivno i prirodno zainteressovani za nauku koji, kada imaju podršku odraslih, vrlo rado istražuju, eksperimentiraju i uče o prirodnom, naučnom i društvenom životu oko sebe.
Djeca uče poput naučnika na mnoge načine. Istraživanja pokazuju da se može pronaći osam praksi koje se podudaraju s načinom učenja djeteta.
- Pitanje pitanja (za nauku) i definisanje problema (za inženjerstvo)
- Razvijanje i korištenje modela
- Planiranje i izvođenje istraživanja
- Analiziranje i tumačenje podataka
- Korištenje matematike i računarskog razmišljanja
- Osmišljavanje objašnjenja (za nauku) i rješenja problema ( za inženjerstvo)
- Suočavanje s argumentiranom raspravom
- Skupljanje, evaluacija i prenošenje informacija
Istraživanja pokazuju da eksperimentisanje sa naukom zapravo može potaknuti znatiželju djeteta za otkrivanjem svijeta kroz prizmu inženjerstva, može ih motivirati za nastavak učenja, a iz tog procesa dobiju saznanje da je rad znanstvenika i inženjera ustvari kreativan proces – onaj koji duboko pogađa svijet u kojem živimo.
Djeca nisu samo sposobna učiti o nauci u svojim razvojnim godinama, već su naučnici dokumentovali činjenicu da djeca svakodnevno uče i propitkuju o nauci u svojim životima. Važan kontekst za rano učenje nauke uključuje:
- Svakodnevno okruženje poput razgovora s roditeljima ili istraživanje prirodnog svijeta
- Posebno osmišljeno područje za učenje, primjerice posjeti muzejima ili naučnim centrima i domovima tehnike
- Formalne i neformalne institucije za učenje
Kroz ova će iskustva djeca razviti vještine povezane uz nauku te će htjeti istraživati svoje naučne sposobnosti koristeći alate i naučni jezik. Nova istraživanja pokazuju da će ovakvi ishodi učenja imati dugoročne posljedice na djecu kada krenu u školu i mogu obl犀利士
ikovati njihov afinitet prema različitim naukama i njihovoj primjeni u svakodnevnom životu.
Izvor: https://www.informalscience.org/news-views/how-young-children-learn-science